aktualności

WF a stabilność psychiczna dzieci

13/02/2025

Jak to się stało, że Ameryka przeszła od odbywających się jeszcze kilkadziesiąt lat temu lekcji WF z użyciem broni palnej w szkołach, przy niewielkiej liczbie strzelanin, do radykalnych zakazów posiadania jakiejkolwiek broni na terenie szkół, nawet zabawkowej, przy jednoczesnym ogromnym wzroście liczby szkolnych strzelanin? – pyta Ron Jones, nauczyciel i trener zajmujący się odtwarzaniem klasycznych metod wychowania fizycznego.

Jak pisze Jones w swoim artykule zatytułowanym „Kobiety, broń i wolność”:

„Studiując przez ostatnie kilka dekad klasycznie rozumianą edukację fizyczną odkryłem bogatą historię wykraczającą daleko poza sale gimnastyczne i budowanie muskulatury. Klasyczny WF często obejmował np. wiele zajęć na świeżym powietrzu z użyciem broni lub innych przedmiotów uznawanych dziś za „niebezpieczne”. Na przykład nauka prawidłowego posługiwania się siekierą lub toporem była kiedyś częścią podstawowych programów wychowania fizycznego. Dodatkowo, wiele amerykańskich szkół średnich i uczelni miało kiedyś własne drużyny strzeleckie i zajęcia strzeleckie, nawet dla kobiet.”

Ron Jones postawił w związku z tym pytanie:

„Jak to się stało, że Ameryka przeszła od odbywających się jeszcze kilkadziesiąt lat temu lekcji WF z użyciem broni palnej w szkołach, przy niewielkiej liczbie strzelanin, do radykalnych zakazów posiadania jakiejkolwiek broni na terenie szkół, nawet zabawkowej, przy jednoczesnym ogromnym wzroście liczby szkolnych strzelanin? Co się stało?”

Zdaniem Jonesa:

„Krytycy dostępu do broni twierdzą, że współczesna broń typu wojskowego pozwala na większą liczbę zabójstw na minutę ze względu na konstrukcję takiej broni. To prawda – taka broń strzela szybko i może wyrządzić wielkie szkody. Ale dlaczego w takim razie w latach 1920-1960, kiedy broń palna była fizycznie obecna w szkołach i na kampusach uniwersyteckich, gdyż jej używanie było częścią programu nauczania, nie było licznych strzelanin, które miałyby po prostu mniejszą liczbę ofiar?”

Rekonstruktor klasycznej edukacji fizycznej twierdzi, że:

„W Ameryce odczuwamy poważne braki klasycznego wychowania fizycznego. To bardzo ważne, aby społeczeństwo miało „klasyczny WF”, gdyż jest on znacznie bardziej zrównoważony i odpowiedni dla ogółu populacji. Klasycznie rozumiany WF nie był oparty na sporcie, jak wiele współczesnych programów. Większość dzieci nigdy nie będzie zawodowo uprawiać sportu, dlatego sportowy program wychowania fizycznego jest żałośnie niewystarczający. Jaki to ma wpływ na strzelaniny w szkołach? Jednym z głównych założeń klasycznie rozumianej edukacji fizycznej był „szlachetny cel”, rozumiany jako „przetrwanie narodu”. Nauka wychowania fizycznego miała wiele wspólnego ze STABILNOŚCIĄ PSYCHICZNĄ. Koncepcja „stabilności psychicznej” została wyraźnie zapisana w wielu klasycznych materiałach dotyczących edukacji fizycznej, w licznych artykułach, tekstach i czasopismach. Zdrowie psychiczne wyniesione z klasycznego programu wychowania fizycznego było bardzo ważne. Zdaniem niektórych było wręcz najważniejszą częścią programu nauczania WF. Kiedy likwidujesz lub zakazujesz klasycznego WF w szkołach, spodziewaj się MNIEJ stabilności psychicznej i WIĘCEJ problemów ze zdrowiem psychicznym uczniów. Należy się spodziewać MNIEJSZEJ zdolności dzieci do mentalnej kontroli własnych działań i WIĘCEJ brutalnych przestępstw, zarówno z użyciem broni jak i innych środków.”

Ron Jones kończy swój artykuł stwierdzeniem:

„Co tak naprawdę wydarzyło się w amerykańskich szkołach, co doprowadziło nas od lekcji z użyciem broni palnej do wprowadzenia zakazów używania broni palnej, podczas gdy strzelaniny w szkołach osiągnęły poziom kryzysowy? Lepiej to rozpracujmy, zanim ktoś inny rozwiąże ten problem za nas. Kiedy społeczeństwo nie jest w stanie poradzić sobie z wolnością do prawidłowego myślenia i działania, to ta wolność może zostać odebrana… takie są lekcje wynikające z historii… jeżeli ktokolwiek jeszcze historii słucha.”

Polecamy obejrzeć filmy publikowane na prowadzonym przez Rona Jonesa kanale „The Lean Berets” przedstawiające m.in. kroniki filmowe dokumentujące lekcje WF w amerykańskich szkołach lat 60-tych, w których opracowano modelowe programy wychowania fizycznego, mające stanowić rozwiązane problemów społecznych z pogarszającą się kondycją amerykańskiego społeczeństwa. Programy te były jeszcze wtedy oparte o budowę ogólnorozwojowych fundamentów ruchowych, siłowych, motorycznych, gimnastycznych i akrobatycznych oraz przeciwdziałanie wadom postawy. Był to element holistycznego podejścia do rozwoju człowieka, którego jednym z owoców była kondycja psychiczna, o której pisze Jones. Podejście to zostało następnie wyparte przez liczne przemiany kulturowe, cywilizacyjne oraz finansowo-biznesowe.

Warto te refleksje odnotować nie tylko pod kątem dostępu do broni, ale również na poziomie obronności państwa, przygotowania kondycyjnego żołnierzy, poboru itp.

Źródło: https://theleanberets.com/females-firearms-freedom/

Więcej aktualności

Przegląd prasy 8 – 14.03

Przegląd prasy 8 – 14.03

aktualnościPodsumowanie tygodnia 8 – 14 marca AD 2025 Za pomylenie nazwiska w poprzednim materiale przepraszamy dr. Artura Bartoszewicza. 8 marca W Syrii dokonano masakr Alawitów (umiarkowana mniejszość muzułmańska). Według doniesień, zamordowano co najmniej 52...

Bandyci mają już broń. A Ty?

Bandyci mają już broń. A Ty?

aktualnościDalsze losy handlu bronią i amunicją oraz kwestie związane z przemytem broni i rozwojem przestępczości zorganizowanej w Europie – to tematy podjęte w trakcie konferencji Global Initiative Against Transnational Organized Crime (GI-TOC). Wydarzenie zostało...

Przegląd prasy 1 – 7.03

Przegląd prasy 1 – 7.03

aktualnościPodsumowanie tygodnia 1 – 7 marca AD 2025 1 marca Departament Stanu USA, w trybie nadzwyczajnym, utrudniającym kontrolę Kongresu USA, zatwierdził sprzedaż 45 tys. bom lotniczych Izraelowi. Wartość kontraktu oszacowano na przeszło 2 mld $. Dostawy mają się...

Przegląd prasy 22-28 lutego AD 2025

Przegląd prasy 22-28 lutego AD 2025

aktualnościPodsumowanie tygodnia 22 – 28 lutego AD 2025 22 lutego Na Półwyspie Jamal (na płd. wsch. od Nowej Ziemi) Federacja Rosyjska otworzyła ośrodek testowy BSP w celu prób statków powietrznych w warunkach arktycznych[i]. Prezydent Trump zdymisjonował...

Miej broń. Noś broń. Uświadamiaj!

Miej broń. Noś broń. Uświadamiaj!

aktualnościSytuacja polityczna na świecie jest dynamiczna i nie wiadomo, w którym kierunku się rozwinie. Chcielibyśmy częściej komentować aktualne wydarzenia, ale wszystko zmienia się bardzo szybko. Rzekome fakty za chwilę okazują się spekulacjami, a dzisiejsze...

Przegląd prasy 15 – 21 lutego AD 2025

Przegląd prasy 15 – 21 lutego AD 2025

aktualnościPodsumowanie tygodnia 15 – 21 lutego AD 2025 15 lutego Estońska firma Milrem Robotics przedstawiła bezzałogową kołową platformę HAVOC. Wóz jest odporny na rażenie amunicją 14,5 mm z odległości 200m, odłamki artyleryjskie 155 mm z odległości 30 m....

Poszerzajmy dostęp do broni

Poszerzajmy dostęp do broni

aktualnościDonald Trump zwrócił się do Departamentu Sprawiedliwości o dokonanie przeglądu regulacji dotyczących broni palnej wprowadzonych za czasu prezydentury Joe Bidena. Może to być początkiem odwracania niekorzystnych przepisów w sprawie dostępu do broni. Trump...

Przegląd prasy 8 – 14.02

Przegląd prasy 8 – 14.02

aktualnościPodsumowanie tygodnia 08 – 14 lutego AD 2025 09 lutego Zakaz prezydenta Trumpa dotyczący przyjmowania jakichkolwiek imigrantów dotknął również Afgańczyków pracujących dla USA w Afganistanie podczas interwencji do 2021 r[i]. 11 lutego Od wybuchu wojny...

Dla kogo powszechny dostęp do broni?

Dla kogo powszechny dostęp do broni?

aktualnościSzef MSWiA Tomasz Siemoniak powiedział publicznie, że jest przeciwnikiem powszechnego dostępu do broni. Jednocześnie przyznał, że do Polski wróciła zorganizowana przestępczość, prowadzona obecnie przede wszystkim przez mafie złożone z imigrantów. Siemoniak...

Przegląd prasy 1 – 7.02

Przegląd prasy 1 – 7.02

aktualnościPodsumowanie tygodnia 01 – 07 lutego AD 2025 01 lutego Wstrzymanie zagranicznych dotacji przez prezydenta Trumpa spowodowało nieoczekiwane kłopoty organizacji tzw. pozarządowych, których nazw nie będziemy wymieniać, żeby ich nie promować. Okazuje się, że...

ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER

    Adres email (wymagane)

    Oświadczam, że zostałem poinformowany o przetwarzaniu moich danych osobowych przez Administratora na zasadach określonych w Polityce Prywatności

    sklep internetowy dla naszych sympatyków

    Kupując na 3dom.pro/ad-arma/ wspierasz Fundację

    Wesprzyj  

    Fundacja Ad Arma utrzymuje się wyłącznie z datków wpłacanych przez sympatyków. Nie korzystamy ze wsparcia ani dotacji z Unii Europejskiej.

    Podstawę działalności stanowią wpłacane regularnie, raz na miesiąc darowizny w wysokości 40, 80 złotych lub w innej dowolnej kwocie.

    Każde wsparcie jakie otrzymujemy, przeznaczamy na nasze cele statutowe oraz realizację projektów Fundacji. Od Państwa wsparcia zależy sukces naszych działań.

    DOTPAY

    Wesprzyj za pomocą Blika, przelewu online itp.

    PRZELEW TRADYCYJNY

    64 1020 5011 0000 9802 0292 2334
    Fundacja Ad Arma
    87-162 Krobia

    PAYPAL

    Wesprzyj szybko i wygodnie przez PayPal.